't gezelligste dahliafeest van Brabant

PERSBERICHT:

Corso Valkenswaard organiseert feestdag voor jubilerende Efteling

Valkenswaard, 5 november 2016

Corso Valkenswaard laat zich op 10 september 2017 inspireren door de Wereld vol Wonderen. Het thema van het Valkenswaardse bloemencorso heet officieel “65 jaar Efteling in Bloemen”.

Enkele maanden geleden heeft Corso Valkenswaard contact gezocht met de Efteling. Meerdere gesprekken hebben plaatsgevonden over de mogelijkheden van een hechte samenwerking tussen de jubilerende Efteling en het Valkenswaardse corso. Dit heeft geleid tot een prachtig concept dat de komende maanden verder wordt uitgewerkt.

Op zaterdag 5 november heeft Corso Valkenswaard tijdens haar jaarlijkse Corso-D(ahlia)-day alle buurtschappen en haar ontwerpers meer informatie verschaft over de uitwerking van het thema. De afdeling Imagineering van de Efteling ondersteunt de corso-ontwerpers komend jaar op een passende manier bij het ontwerpen van hun corso-creatie. Ook zijn bekende Efteling karakters tijdens het corsoweekend aanwezig. Corso Valkenswaard en de Efteling hopen op een parade die vernieuwend en verfrissend is, maar bovenal een sprookjesfeest voor jong en oud.

Corso Valkenswaard is het grootste culturele evenement in Valkenswaard. Het bloemencorso in Valkenswaard komt voort uit de bevrijding in september 1944. In 2013 vierde het bloemencorso haar 60 jarig jubileum en werd het erkend als Nationaal Immaterieel Erfgoed. De corsoparade vindt altijd plaats op de tweede zondag in september en trekt gemiddeld 30.000 bezoekers.

Bloem