't gezelligste dahliafeest van Brabant

Valkenswaard, 19 mei 2017

Corso Valkenswaard presenteert bloemencorso ontwerpen

Thema 2017: 65 jaar Efteling in bloemen

Corso Valkenswaard presenteert tijdens Hemelvaartsdag op donderdag 25 mei in Valkenswaard alle ontwerpen. Veertien buurtschappen hebben zich laten inspireren door de Efteling.

Hemelvaartsdag is traditiegetrouw het moment waarop alle ontwerpen wereldkundig worden gemaakt. Vanaf 11.00 uur zijn alle ontwerpen te bewonderen in de Frans van Beststraat, ter hoogte van de Willem II en café zaal Du Commerce. Van 14.00 tot 15.00 uur vindt er een officiële receptie plaats met een delegatie van B&W van gemeente Valkenswaard, een delegatie van de Efteling, sponsoren, voorzitters en ontwerpers van alle buurtschappen en het bestuur van Corso Valkenswaard.

Om 15.00 uur wordt de ontwerppresentatie officieel door burgemeester de heer Ederveen en voorzitter van Corso Valkenswaard de heer Ed Sprokkel geopend. Direct daarna reikt een delegatie van de Efteling de Ontwerpprijs uit! De Ontwerpprijs wordt geschonken aan de buurtschap welke naar inzicht van de Efteling de beste vertaling van het thema heeft bedacht. Tijdens de presentatie is ook Efteling karikatuur Roodkapje aanwezig.

Op zondag 10 september 2017 laat Corso Valkenswaard zich inspireren door de Wereld vol Wonderen. Het thema van het Valkenswaardse bloemencorso is dit jaar “65 jaar Efteling in Bloemen”.

Corso Valkenswaard is het grootste culturele evenement in Valkenswaard. Het bloemencorso in Valkenswaard komt voort uit de bevrijding in september 1944. In 2013 vierde het bloemencorso haar 60 jarig jubileum en werd het erkend als Nationaal Immaterieel Erfgoed. De corsoparade vindt altijd plaats op de tweede zondag in september en trekt gemiddeld 30.000 bezoekers.

Voor verdere informatie:

Dhr. Robin Wijnen,